Algemene Voorwaarden
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Deelname
Artikel 3 – Wijziging deelname/annuleren
Artikel 4 – De prijs en facturatie
Artikel 5 – eigen verantwoordelijkheid
Artikel 6 – Service en garantie
Artikel 7 – Overmacht
Artikel 8 – Geschillen
Artikel 1: Definities
1.1 VamostoursValencia wordt in deze algemene voorwaarde aangeduid als
Dienstverlener.
1.2 Degene die reserveert en deelneemt aan de fietstour wordt hierna vernoemd als
klant.
1.3 Met het reserveren van een van onze activiteiten gaat de klant akkoord met de
algemene voorwaarden en ons privacy beleid.
1.4 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke overeenkomst.
Artikel 2: Deelname
2.1 Aanmelden voor een van de evenementen vindt plaats via de website
www.vamostoursvalencia.nl , schriftelijk en telefonisch. Met het verzenden van het
inschrijfformulier geeft deelnemer te kennen dat het formulier naar waarheid is ingevuld en
men akkoord gaat met deze algemene voorwaarden.
2.2 Deelname kan alleen na het ontvangen van de bevestigingsmail.
2.3 Deelname kan alleen binnen de afgesproken tijdsslot. Behalve als er overleg is geweest
tussen de dienstverlener en de klant (alleen schriftelijk). De tijdssloten worden kenbaar
gemaakt bij inschrijving, op de website en in de bevestigingsmail die deelnemer voor
aanvang per mail ontvangt.
2.4 Deelname is altijd exclusief fiets. Fietsen kunnen geregeld worden door de dienstverlener
maar dan worden de kosten doorgezet naar de klant.
2.5 Indien de klant tien minuten of meer te laat is dan de afgesproken tijd. Dan mag de
dienstverlener de verloren tijd inkorten op de afgesproken activiteit en mag de dienstverlener
het gehele afgesproken bedrag bekostigen bij de klant.
Artikel 3: Wijziging deelname/annuleren
3.1 Het wijzigen van de activiteit is mogelijk tot 24 uur van tevoren. Dit geldt voor
dienstverlener en klant. Wijzigingen moeten schriftelijk naar elkaar toegestuurd worden.
3.2 Wijzigingen binnen de 24 uur door verhindering is mogelijk indien dit gekeurd wordt door
de dienstverlener. Als het niet mogelijk is voor de dienstverlener om een wijziging door te
voeren, is de klant het geld kwijt.
3.3 Indien de dienstverlener zelf is verhinderd voor overeengekomen activiteit, of door
andere omstandigheden de activiteit niet door kan gaan zal er geprobeerd worden in overleg
met de klant de activiteit te verplaatsen. Indien verplaatsing niet mogelijk zal het betaalde
bedrag binnen 14 kalender dagen teruggestort worden.
3.4 De klant heeft de mogelijkheid tot 24 uur voor de afgesproken overeenkomst de dienst te
annuleren min de servicekosten (15%). Dit geldt voor alle activiteiten.
3.5 Indien de klant binnen de 24 uur annuleert. Dan heeft de dienstverlener het recht om de
totale afgesproken kosten te berekenen naar de klant.
3.6 Indien de klant niet komt opdagen op de afgesproken afspraak. Dan heeft de
dienstverlener het recht om de totale afgesproken kosten te berekenen naar de klant.
Artikel 4: De prijs en facturatie
4.1 De prijs is afhankelijk van de gekozen activiteit van de klant. De tarieven staan vermeld
op de website en op de bevestigingsmail.
4.2 De prijzen zijn voor particuliere altijd inclusief 21% btw.
4.3 Voor zakelijke klanten wordt er een factuur opgemaakt. Deze dient na versturing binnen
10 werkdagen betaald te worden. Of in overleg wordt deze op de dag van de activiteit
betaald. Het bedrag moet in een keer overgemaakt worden en er is geen mogelijkheid om
het bedrag in termijnen te betalen.
4.4 Alle betalingen dienen voor de activiteit betaald te zijn. Is dit niet van toepassing dan zal
de werkzaamheden niet van start gaan. Behalve als er een afspraak tussen dienstverlener
en klant gemaakt is.
4.5 Als de betaling niet voldaan kan worden in de afgesproken tijd heeft de dienstverlener
recht om het totale bedrag met rente te verhogen. Rente wordt berekend vanaf het moment
dat het betaaltermijn is verstreken tot aan de betaaldatum.
4.6 De dienstverlener heeft het recht de tarieven van haar diensten aan te passen. Zij heeft
tevens het recht de tarieven in de aanloop naar een activiteit aan te passen ter promotionele
doeleinden
Artikel 5: eigen verantwoordelijkheid
5.1 De Dienstverlener kan door de klant nergens voor aansprakelijk gesteld worden en is niet
verantwoordelijk voor letsel of schade aan/door de klant tijdens de fietstocht.
5.2 De klant is verantwoordelijk voor een geschikte persoonlijke (reis)verzekering en
wettelijke aansprakelijkheidsverzekering en ongevallenverzekering met buitenland dekking
die de risico’s goed dekt
5.3 De dienstverlener is niet aansprakelijk voor claims van de klant op lichamelijk letsel of
schade, ongevallen of verlies van persoonlijke bezittingen als gevolg van weer, personen,
ziekte, auto’s of andere oorzaken en veroorzakers.
5.4 Boetes/kosten voor de klant wegens onjuist gebruik van de fiets of het niet in acht nemen
van verkeersregels, zijn voor rekening van de klant.
5.5 De dienstverlener kan niet aansprakelijk worden gesteld voor kapotte telefoons of andere
elektronica dat wordt gebruikt tijdens de fietstour, ook niet als deze door de gids wordt
aangenomen om een foto van de klant te maken.
Artikel 6: Service en garantie
6.1 De dienstverlener voert de desbetreffende activiteit in de best mogelijke manier uit. De
dienstverlener is niet verantwoordelijk voor het niet volden aan de verwachting van de klant.
6.2 klant is verantwoordelijk om belangrijke informatie te verschaffen aan de dienstverlener.
Dit dient voor de tour aangegeven te zijn.
6.3 De dienstverlener is verantwoordelijk om alle gegevens omtrent de klant vertrouwelijk te
behandelen. Verder is de dienstverlener verantwoordelijk om een data lek zo snel mogelijk
aan de klant door te geven.
6.4 De dienstverlener mag na ontevredenheid van de klant een coulance geven tot het
maximale percentage van 20% van de totale bedrag.
6.5 Voor alle activiteiten is de dienstverlener verplicht om een flesje water te leveren aan de
klant.
6.6 De fietstocht duurt 3 uur lang dit is inclusief een pauze die gesteld gaat woorden door de
aangewezen tour guide.
6.7 De fietstour kan met e-bike gedaan worden. Dit betekent niet dat het fietstempo omhoog
gaat. De e-bike is bedoeld voor de klant comfortabeler te maken
Artikel 7: Overmacht
7.1 In geval van overmacht hebben partijen het recht om de overeenkomst te annuleren, op
te schorten of uit te stellen. Van overmacht is bijvoorbeeld sprake wanneer de uitvoering van
de overeenkomst tijdelijk of anderszins wordt verhinderd door omstandigheden waar partijen
geen invloed op kunnen uitoefenen, zoals ziekte, pandemie, ongevallen, brand, regen of
overheidsmaatregelen en Extreme hitte( extreme hitte wordt gezien bij 40 graden of hoger).
Artikel 8: Geschillen
8.1 Klachten omtrent de tour moeten tijdens of 30 minuten na de tour aangegeven worden bij
de dienstverlener. De dienstverlener is dan verplicht te kijken naar een eventuele oplossing.
(Een korting op de tour kan een mogelijkheid zijn).
8.2 Een klacht betekent niet dat er niet betaald hoeft te worden.
8.3 Tijdens de activiteiten worden er foto’s gemaakt die worden geplaatst op de website of
sociale mediakanalen van de dienstverlener. Als de klant dit niet wil moet dit voor de activiteit
duidelijk worden aangegeven. Als er een plaatsing van een foto is plaatsgevonden en de
klant is ontevreden over het resultaat. Dan moet dit schriftelijk na de dienstverlener toe
gestuurd worden. Zonder een schriftelijke aangeving staat de dienstverlener in zijn recht en
is de dienstverlener niet gerechtigd de foto te verwijderen
Het is verboden de inhoud geheel of gedeeltelijk te kopiëren. Gebeurd dit wel dan zullen er
juridische stappen ondernomen worden.
